
Talent w piłce nożnej - identyfikowanie, rozwój, selekcja
Więcej o szkoleniu
“Jak Pan ocenia potencjał swoich podopiecznych?” - zapytano trenera 10latków. “Nie wiem, zapytajcie mnie za 10 lat.”
Talent jest skomplikowanym zagadnieniem. A ilość czynników, które wpływają na to, czy ten talent przerodzi się w wysokie kompetencje piłkarskie, jest jeszcze większa. Na niektóre mamy wpływ, na inne nie. Dlatego prawdą jest, że oceniając potencjał młodych zawodników możemy mówić wyłącznie o przewidywaniach. Tym bardziej, każdy trener powinien zrozumieć proces identyfikowania, rozwoju i selekcji, żeby z jednej strony, nie pozbawić nikogo szans, a z drugiej - tym, którzy przejawiają potencjał, zapewnić optymalne warunki do rozwoju...
DODATKOWO:
Żeby uczynić to szkolenie jeszcze bardziej przydatnym i wartościowym, postanowiłem skonsultować jego treści i przesłanie z uznanymi trenerami-ekspertami oraz naukowcami, specjalizującymi się w tym temacie. Dzięki temu, każdy moduł składa się z przygotowanej przeze mnie warstwy merytorycznej, a także komentarzy osób, z którymi rozmawiałem.
Czego dowiesz się ze szkolenia?
- Jak ocenić potencjał do gry w piłkę nożną u swoich podopiecznych?
- W jaki sposób postępować z tymi, którzy go przejawiają, jak z tymi, u których go nie widzimy?
- Jak stworzyć środowisko przyjazne wspieraniu rozwoju talentu?
Pełny dostęp do szkolenia od 20.03.2022
125 minut edukacji, inspiracji i dobrych praktyk. BONUS: dwa webinary, podczas których prowadzący omówi z uczestnikami konkretne przypadki dot. ich warsztatu pracy oraz odpowie na pytania związane ze szkoleniem.
Po zrealizowaniu wszystkich lekcji, podejdziesz do quizu, który pozwoli Ci utrwalić i sprawdzić nabytą wiedzę. Pozytywny wynik będzie podstawą do wydania certyfikatu.
Po zdaniu quizu kończącego szkolenie, otrzymasz certyfikat uczestnictwa, wystawiony przez Wyższą Szkołę Sportu oraz Wydawnictwo "Asystent Trenera" - patronów merytorycznych platformy Szkolenia.wGrze.pl.
Pełny dostęp do szkolenia od 20.03.2022
Co składa się na talent do piłki nożnej? Czy dzieci się z nim rodzą czy go nabywają? Czy trzeba mieć talent, żeby zostać mistrzem sportu? Dlaczego tak często mówi się “wytrwałość ważniejsza niż talent”?
Czym różni się identyfikowanie od selekcji? U dzieci w jakim wieku powinno się zacząć wdrażać ten proces? W jaki sposób otoczenie wpływa na poszczególne etapy? Jak ten proces wygląda w praktyce (na przykładach z europy i świata)?
Dlaczego identyfikowanie jest takie ważne i takie trudne? Jakie są kluczowe błędy identyfikowania? W jaki sposób trener może rozwijać swoje kompetencje w tym zakresie?
Na co zwracać szczególną uwagę w identyfikowaniu talentu u dzieci do 10 r.ż., od 10 do 13 r.ż. i powyżej 13 r.ż.? Jakich metod i technik używać? Jakie są przykłady i sprawdzone praktyki? Jak analizować dane z identyfikowania i jak wyciągać z nich wnioski?
Czym jest intelektualizacja procesu rozwoju gracza? Jak inspirować i motywować do rozwoju? Jak wyznaczać zadania i oceniać ich realizację? I wiele innych praktycznych przykładów.
Czym tutoring różni się od coachingu? Kiedy można stosować jedno, a kiedy drugie? Jakie są przykłady zastosowania obu narzędzi?
Jakie są szanse i zagrożenia w faworyzowaniu wyższych i silniejszych dzieci? Czy drobniejsi zawodnicy, mogą w przyszłości osiągnąć poziom mistrzowski? Jak wspierać rozwój wczesno i późno dojrzewających?
Jak rozwijać pasję dzieciaków do piłki nożnej, a jednocześnie zachęcać je do innych aktywności? Jakie są korzyści z uprawiania wielu dyscyplin sportu w młodym wieku?
Czym różni się selekcja naturalna od kierowanej? Kiedy należy stosować selekcję? Jakich metod i narzędzi używać? Kto powinien ją przeprowadzać? Jakie są przykłady dobrych praktyk w stosowaniu selekcji?
Na czym polega ten proces? Jakie są przykłady wykorzystania dynamicznej selekcji w procesie szkoleniowym? Jaki powinien być udział ekspertów (psycholog, fizjolog, trener przygotowania motorycznego itd.) w procesie dynamicznej selekcji?
Co powinno się zapewnić młodym ludziom, u których zidentyfikujemy talent do gry w piłkę nożną? Czy mistrza można wyszkolić? Jak traktować współzawodnictwo? Jakie są kierunki procesu nauczania gry?
Poznaj praktycznie wskazówki i narzędzia do wprowadzenia od zaraz.
Pełny dostęp do szkolenia od 20.03.2022
„Dla poprawy formy fizycznej, lepiej jest robić 5 pompek dziennie, niż raz w miesiącu zrobić ich 500. Podobnie jest z edukacją!”
- - mikroedukacja – 10-12minutowe filmiki do odtworzenia w każdej chwili i z dowolnego odtworzenia,
- - wykładowcy – eksperci/mentorzy z sukcesami w tematyce, którą omawiają,
- - jeden kurs – jeden temat – konkretna dawka wiedzy,
- - dużo praktycznej wiedzy, przykładów i inspiracji,
- - certyfikat Wydziału Sportu WSZiC i Wydawnictwa “Asystent Trenera”.
- Zrozumiesz proces identyfikowania, rozwoju i selekcji talentu do gry w piłkę nożną.
- Poznasz dobre praktyki w zakresie każdego z omawianych etapów procesu.
- Otrzymasz przykładowe narzędzia do identyfikowania.
dr Łukasz Panfil

dr Łukasz Panfil
Rektor i Założyciel Wyższej Szkoły Zarządzania i Coachingu (Wydział Sportu). Twórca i koordynator nowatorskich studiów dla ludzi sportu - licencjackich i podyplomowych. Twórca pierwszej w Polsce platformy elearningowej z kursami dla trenerów z zakresu kompetencji miękkich. Organizator dziesiątek webinarów dla trenerów i dzieci.
Autor książek: "Sportowy Wojownik" (dla dzieci), "Piłkarski Niezbędnik SW" (dla dzieci) i "Sport Uczy Życia" (dla trenerów i rodziców). Autor bloga Rozwój Sportowego Wojownika (prawie 25 tysięcy czytelników).