
Świadomy zawodnik
Budowanie świadomości młodego zawodnika to jeden z fundamentów jego późniejszej samodzielności, a także motywacji i zaangażowania.
Więcej o szkoleniu
W zespole piłkarskim kluczową rolę odgrywają zawodnicy potrafiący samodzielnie decydować, zaangażowani i zmotywowani wewnętrznie w realizację swoich działań, a także Ci, którzy potrafią brać odpowiedzialność za swoje czyny. Odpowiednio prowadzony proces treningowy rozwija zawodnika autonomicznego i świadomego, który posiada wyżej wymienione umiejętności. Jak tego dokonać?
Czego dowiesz się ze szkolenia?
- Jak rozwijać autonomicznego zawodnika?
- Czy słusznie postrzegamy rolę błędu w procesie treningowym?
- Jakie są trendy pedagogiczne na świecie?
- W jakie narzędzia należy wyposażyć zawodnika, żeby nazwać go świadomym?
Co jest ważne w procesie rozwoju świadomego zawodnika? W jaki sposób wpływać na rozwój zawodników? Jakimi zmiennymi może manipulować trener?
120 minut edukacji, inspiracji i dobrych praktyk.
Po zrealizowaniu wszystkich lekcji, podejdziesz do quizu, który pozwoli Ci utrwalić i sprawdzić nabytą wiedzę. Pozytywny wynik będzie podstawą do wydania certyfikatu WSZiC i AT.
Po zdaniu quizu kończącego szkolenie, otrzymasz certyfikat uczestnictwa, wystawiony przez Wydział Sportu Wyższej Szkoły Zarządzania i Coachingu oraz Wydawnictwo „Asystent Trenera” - patronów merytorycznych platformy Szkolenia.wGrze.pl.
Jakie cele powinieneś wyznaczać w pracy trenera? Co jest kluczowym czynnikiem w procesie szkolenia? Kim dla młodego zawodnika powinien być trener? Jak nauczać żeby zawodnicy świadomie podejmowali decyzje?
Co jest ważne w procesie rozwoju świadomego zawodnika? W jaki sposób wpływać na rozwój zawodników? Jakimi zmiennymi może manipulować trener?
W jakich warunkach najlepiej rozwijają się umiejętności ruchowe? Co pozwala nabyć zawodnikowi świadome funkcjonowanie na boisku? Czy rozkład ćwiczenia na prostsze składniki wzmacnia czy obniża wymagania w zakresie uwagi?
Co rozwija u zawodników samodzielne znajdowanie rozwiązań? Jaka metoda pozwala osiągnąć lepsze wyniki w dłuższej perspektywie? W jaki sposób trener może wpłynąć na zawodników, żeby rozwijali rozumienie taktyczne?
Co jest ważne w procesie nauki? Na co warto skupić uwagę podczas tworzenia środowiska treningowego? Kiedy środek treningowy spełnia swój cel?
Jak postrzegać błąd w procesie szkolenia? Jakie możliwości stwarza popełnienie błędu? Jak reagować na błędy zawodników? Jak należy rozumieć błąd?
Jak rozwijają się dzieci? Czy dzieci od początku mają naturalną zdolność do współpracy? W jaki sposób dostosować proces szkolenia do każdego zawodnika?
Czym są fundamenty gry? Jaki jest podział fundamentów gry? Jakie są podstawowe fundamenty gry w ataku?
Jakie są podstawowe fundamenty gry w obronie? Jakie są specyficzne fundamenty gry w obronie?
Jak nauczać fundamentów gry? Kiedy zawodnicy powinni opanować wszystkie podstawowe fundamenty gry? Jak najefektywniej zawodnicy uczą się fundamentów gry? Jakie są korzyści z braku pozycji na boisku?
„Dla poprawy formy fizycznej, lepiej jest robić 5 pompek dziennie, niż raz w miesiącu zrobić ich 500. Podobnie jest z edukacją!”
- - mikroedukacja – 10-12minutowe filmiki do odtworzenia w każdej chwili i z dowolnego odtworzenia,
- - wykładowcy – eksperci/mentorzy z sukcesami w tematyce, którą omawiają,
- - jeden kurs – jeden temat – konkretna dawka wiedzy,
- - dużo praktycznej wiedzy, przykładów i inspiracji,
- - certyfikat Wydziału Sportu WSZiC i Wydawnictwa “Asystent Trenera”.
- Poznasz zasady nowoczesnego nauczania umiejętności ruchowych
- Dowiesz się czym są fundamenty gry oraz pedagogika nielinearna
- Nauczysz się jakie aspekty rozwoju dziecka są istotne w kontekście planowania procesu treningowego
- Zrozumiesz jaka jest rola trenera w nowoczesnym ujęciu pedagogicznym
Mateusz Ludwiczak

Mateusz Ludwiczak
Trener piłkarski UEFA A. Obecnie pracuje w Akademii Piłkarskiej Reissa (reprezentacja rocznika 2010). Współpracuje z ośrodkami Facultade de Motricidade Humana – uczelni wybitnych trenerów Jose Mourinho i Carlosa Queiroza oraz Universidade Federal de Viçosa. Doświadczenie trenerskie zdobył m.in. dzięki 6-miesięcznym studiom w Portugalii i stażowi trenerskiemu w Benfice Lizbona.
Współautor książki „Dorastanie w grze”.